تفاوت بین کاشی های سرامیکی و چینی

بسیاری از مردم تعجب می کنند که تفاوت بین دو نوع رایج کاشی سرامیک و چینی چیست و با ظاهر مشابه آنها عجیب نیست. اجازه ندهید این شما را گول بزند، زیرا تفاوت های زیادی بین دو نوع کاشی از جمله رتبه بندی PEI، از نظر بدنه و وزن وجود دارد.

کاشی و سرامیک پرسلان پارکینگ - بازرگانی آقازاده

کاشی سرامیک در مقابل کاشی چینی

کاشی های چینی و سنگ چینی چگالی تر از کاشی سرامیک هستند و به آنها کیفیت سایش سختی می دهد که هم برای دیوار و هم برای کف مناسب است. کاشی‌های چینی از طریق بدنه مخصوصاً به دلیل دوام فوق‌العاده‌شان شناخته می‌شوند، بنابراین هیچ رتبه‌بندی مؤسسه مینای چینی (PEI) ندارند، که نشان می‌دهد کاشی‌ها چقدر در برابر سایش مقاوم هستند. با این حال، کاشی‌های چینی لعاب‌دار بسته به اینکه کاشی برای یک منطقه خاص چقدر مناسب است، دارای رتبه PEI می‌شوند. در این پست بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

چگونه بین کاشی و سرامیک و چینی تفاوت قائل شویم؟

تفاوت بین کاشی های سرامیکی و چینی و سنگ سیلیس ذکر شده است علیرغم ظاهر مشابه، روش هایی برای تشخیص تفاوت بین کاشی های سرامیکی و چینی وجود دارد. برای مثال، اگر بخواهید لایه رویی را از یک کاشی چینی بردارید، می‌توانید علامت‌های متمایز لایه اول را ببینید، زیرا در سراسر کاشی جریان دارند و در غیر این صورت به عنوان «از طریق بدنه» شناخته می‌شوند. با این حال، اگر بخواهید لایه رویی کاشی و سرامیک را بردارید، به جای علائم مورد انتظار، خاک رس نرم تری خواهید داشت.

نحوه ساخت کاشی های سرامیکی و چینی

کاشی های چینی و سرامیک دیوار از خاک رس طبیعی متراکم ساخته شده اند. پس از آماده شدن مخلوط، آن را قالب زده و به شکل دلخواه فشار می دهند و در دمای بسیار بالا و برای مدت طولانی تری حرارت می دهند تا تقریبا 100% رطوبت از بین برود. کاشی‌های سرامیکی پس از شکل‌دهی، با استفاده از یک کوره گرم ساخته می‌شوند. پختن کاشی رطوبت را بیرون می کشد و به کاشی کمک می کند تا کیفیت های وزن کم را ایجاد کند.

مجله سرام پخش | چسب کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک فواید زیادی دارد از جمله:
• وزن سبک، نگهداری کم و کیفیت ساخت انسان
• کاشی های سرامیکی و سنگ مرمر کاربردی و چشم نواز، هم برای حمام و هم برای آشپزی آشپزخانه مناسب هستند
• کاشی‌های سرامیکی نسبت به چینی انعطاف‌پذیرتر هستند، زیرا کاشی‌های نرم‌تر هستند و برش آن‌ها آسان‌تر است.
• انعطاف پذیری سرامیک به طرح های خلاقانه تری مانند کاشی های دکور سه بعدی مجموعه Handcrafted اجازه می دهد.

 

مزایای کاشی چینی عبارتند از:
• وزن سنگین، آنها را به گزینه ای سخت و در عین حال پیچیده تبدیل می کند
• کاشی های چینی به دلیل نگهداری کم و کیفیت ساخت انسان، مناسب برای حمام، آشپزخانه و مناطق نشیمن شناخته شده اند. ساختار و کیفیت کاشی های سرامیکی و چینی و کاشی گرانیت بسیار متفاوت است. یکی از طبقه‌بندی‌هایی که بر محل استفاده از کاشی‌های سرامیکی و چینی خاص تأثیر می‌گذارد، رتبه‌بندی مؤسسه مینای پرسلن مقاوم در برابر سایش (PEI) نام دارد. رتبه بندی از 0 تا 5 متغیر است، که 5 سخت ترین و 0 است… خوب، حدس زدید … آنقدرها هم بادوام نیست.

در زیر چهار طبقه بندی رایج که هنگام خرید کاشی در وب سایت ما و نمایشگاه های ما مشاهده خواهید کرد، آورده شده است:

رتبه بندی PEI 2 – ترافیک سبک. استفاده از دیوارهای مسکونی و کاربردهای کف حمام.

رتبه PEI 3 – ترافیک سبک تا متوسط. کاربری دیوار و کف مسکونی.

PEI Retaing 4 – ترافیک متوسط ​​تا سنگین. استفاده از دیوار و کف مسکونی با دسترسی خارجی.

رتبه PEI 5 – ترافیک سنگین. کلیه استفاده از دیوار و کف مسکونی با دسترسی خارجی.

در نظر گرفتن طبقه بندی های بالا هنگام انتخاب کاشی برای پروژه خود، کلید موفقیت آمیز یک نتیجه است.

کاشی و سرامیک - شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین

معمولاً یک کاشی چینی از 3 تا 5 و یک کاشی سرامیک رتبه 3 و کمتر را دریافت می کند – می توانید این رتبه بندی را در برچسب های نمایشگاه ما و در کنار محصولات در وب سایت پیدا کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که این معمولاً برای هر کاشی اعمال می‌شود، برخی از رنگ‌ها می‌توانند بر روی رتبه‌بندی تأثیر بگذارند، بنابراین همیشه هر تنوع کاشی نگین میبد در تهران را بررسی کنید. اگر در مورد رتبه بندی PEI سؤالی دارید، لطفاً با یکی از کارکنان نمایشگاه محلی خود صحبت کنید.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.