کاشی چگونه ساخته شده است

صرف نظر از اینکه در نهایت در مورد کدام محصول پوشش کف تصمیم می گیرید، به نوعی ساخته یا ساخته می شود. اما اینکه سرامیک چگونه ساخته می‌شود، در دنیایی کاملاً خاص است. این فرآیند قدیمی است و مزایای حاصل از آن بسیار زیاد و مطلوب است: زیبایی، دوام، کاربردی و تطبیق پذیری.

مواردی که موقع کاشی کاری حمام باید در نظر داشته باشید

این کاشی طلایی سفید و سرامیک یک اثر هنری است که روی آن قدم می‌زنید یک ورودی تماشایی، یک سطح حمام/ آبگرم با طراوت، یک آشپزخانه لذیذ برای چشم‌ها. کاشی و سرامیک و سفال میناکاری هنری است که شما به عنوان مالک آن را تحسین می کنید و به عنوان بازدید کننده آرزو می کنید. درک چگونگی ساخت سرامیک به شما آگاهی از آن را از بدو تولد می دهد. این اطلاعات مهمی است زیرا در صورت انتخاب این محصول کفپوش، اینها موادی هستند که سالهای آینده با آنها زندگی خواهید کرد.

دانستن ساختار سرامیکی همچنین به شما کمک می کند تا جنبه های عملکرد آن را بهتر درک و ارزیابی کنید. متوجه خواهید شد که چرا تمیز کردن برخی از محصولات سرامیکی آسان تر از سایرین است. چرا برخی بادوام تر هستند بعلاوه، درک نحوه ساخت سرامیک می تواند شما را به خریدار بهتری تبدیل کند، به شما کمک کند ارزش کفپوش سرامیکی را تعیین کنید و شما را در مورد بودجه بهبود خانه خود “در سیاه” نگه دارد. بنابراین لطفاً ادامه دهید و ما به شما کمک می کنیم تا یاد بگیرید که چگونه سرامیک ساخته می شود، مراحل مختلف مربوط به آن را پوشش می دهیم، در مورد انواع دیگر سرامیک بحث می کنیم و یک سیستم رتبه بندی ساییدگی به شما ارائه می دهیم.

تولید سرامیک زمین و آتش را متحد می کند. ترکیبات اصلی کاشی و سرامیک و روند کلی ساخت آن در طول قرن ها تغییر چندانی نکرده است. تمام کاشی های سرامیکی از محصولات طبیعی استخراج شده از زمین که به شکل کاشی در می آیند و سپس در کوره ها در دمای بسیار بالا پخته می شوند، ایجاد می شوند.

خصوصیات سرامیک خوب - کاشیران

راهنمای دو کلاس کاشی و سرامیک.
2 نوع اصلی ساخت کاشی وجود دارد: لعاب دار و بدون لعاب.

وقتی از کنار به کاشی لعابدار نگاه می کنید، می توانید 2 لایه را ببینید. بدنه کاشی و سنگ مرمریت، یا بزرگترین لایه، بیسکو نامیده می شود. لایه رویی لعاب نامیده می شود، مانند دونات لعاب دار. کاشی های لعاب دار پس از پخت دارای یک سطح سخت غیر متخلخل و غیر قابل نفوذ هستند. آنها نسبت به کاشی های بدون لعاب مقاوم تر در برابر لکه هستند و به راحتی تمیز می شوند. چیزی که باید برای مناطق فعال خانه خود مانند آشپزخانه و حمام در نظر بگیرید. کاشی های بدون لعاب زیبایی کاملا متفاوتی به خانه شما می بخشد. تمام طول آنها یکدست است و لایه بالایی لعاب ندارند. این اغلب به عنوان ساخت و ساز از طریق بدن نامیده می شود.

آنها هیچ کاربرد سطحی اضافی ندارند و معمولاً متراکم تر و بادوام تر از کاشی های لعابدار هستند. بنابراین آنها برای کاربردهای داخلی و خارجی که در آن پوشیدنی یک نگرانی است، مناسب تر هستند. اگر خانه شما دارای مناطقی با فعالیت های سنگین یا “مناطق” کودکان است، کاشی های بدون لعاب ممکن است تنها راه حل باشد.

در فرآیند تولید کاشی استخر طلایی 5 مرحله وجود دارد: استخراج، اختلاط و اختلاط، پرس، لعاب کاری و پخت.

مرحله 1 اساسی و ارگانیک است.
این فرآیند با استخراج مواد خام آغاز می شود که مخلوطی است که عمدتاً از خاک رس و مواد معدنی تشکیل شده است.

مرحله 2 گل را به ماسه ریز تبدیل می کند.
مخلوط خاک رس و معدنی مخلوط شده و به پودر نیمه ریز تبدیل می شود. آب اضافه می شود تا دوغاب مرطوب یا قوام گل مانند ایجاد شود. سپس دوغاب به یک خشک کن بزرگ پمپ می شود. پودر خاک رس ریز که شبیه ماسه گرم و ریز است.

مرحله 3 می بیند که یک فرم شکل می گیرد.
سپس، خاک رس فشرده می شود یا به شکل کاشی استخری در می آید. این کاشی های فشرده در این مرحله کاشی های سبز نامیده می شوند. همچنین روش دیگری به نام اکستروژن وجود دارد که می تواند جایگزین مرحله پرس شود. کاشی های اکسترود شده با فشار دادن مواد خاک رس از طریق قالب برای شکل دلخواه در مقابل فشار دادن کاشی تشکیل می شوند. با این حال، پرس کردن رایج‌ترین روشی است که امروزه استفاده می‌شود. و بعد از اینکه کاشی های سبز شکل گرفتند آنها را خشک می کنند تا مقداری رطوبت از بین برود.

مرحله 4 مرحله لعاب است.
این مرحله بعدی در فرآیند تولید برای کاشی هایی است که لعاب دارند. اگر قرار است کاشی بدون لعاب بماند، از این مرحله صرفنظر می کند و مستقیماً به کوره پخت می رود. مایع لعاب از مشتقات شیشه ای به نام فریت و رنگ های رنگی تهیه می شود. لعاب یا با اسپری فشار بالا اعمال می شود یا مستقیماً روی کاشی ریخته می شود.

مرحله 5 واقعاً همه چیز را گرم می کند.
کاشی های سرامیکی اکنون در کوره در دمای حدود 2000 درجه فارنهایت پخته می شوند. کاشی هایی که یکبار پس از استفاده از لعاب پخته می شوند کاشی مونوکوتورا یا تک پخته نامیده می شوند. نوع دیگر بیوکاتورا یا کاشی دو پخته نام دارد. کاشی‌های Biocuturra ابتدا پس از خشک شدن کاشی سبز پخته می‌شوند و پس از استفاده از لعاب مجدداً پخته می‌شوند.

یک انتخاب اختیاری و بادوام، پرسلن است.
جدا از 2 نوع کاشی و سرامیک، لعاب دار و بدون لعاب، دسته دیگری وجود دارد که همچنان محبوبیت پیدا می کند – کاشی چینی زیبا، ظریف و زیبا. کاشی چینی از 50% فلدسپات تشکیل شده است و در دمای بسیار بالاتر از کاشی و سرامیک معمولی پخته می شود. این امر کاشی چینی را بسیار سخت تر و متراکم تر از سایر محصولات کاشی می کند.

کاشی و سرامیک ارزان از کجا بخریم؟

کارایی بالای آنها و همینطور میزان جذب آب کمتر از 0.5 درصد این کاشی ها را به انتخابی شایسته برای خانه شما تبدیل می کند. علاوه بر این، کاشی چینی را می توان برای کاربردهای داخلی و خارجی و همچنین مناطق سنگین یا تجاری استفاده کرد. پس از اینکه کاشی های تمام شده برای تضمین کیفیت بازرسی شدند، بسته بندی، جعبه و آماده ارسال می شوند. این را بدانید که یک خریدار کاشی باهوش باشید. همه کاشی سرامیک و سنگ گرانیت مشکی برای هر قسمت از خانه شما مناسب نیستند. کاشی زیبا و تزئینی که ممکن است روی پشتی آشپزخانه خود قرار دهید ممکن است برای نصب روی زمین توصیه نشود.

اکثر سازندگان یک سیستم رتبه بندی دارند که بر اساس یا توسط انجمن تست و مواد آمریکا (ASTM) پشتیبانی می شود. بسیاری از اوقات می توانید این رتبه بندی ها را در نمونه کاشی یا کاتالوگ محصولات بیابید. رایج ترین سیستم مقاومت در برابر سایش کاشی و سرامیک یا دوام کلی کاشی را ارزیابی می کند.

5 کلاس وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید:

کلاس 1
بدون ترافیک پیاده
کلاس 2
ترافیک سبک
کلاس 3
ترافیک کم تا متوسط
کلاس 4
ترافیک متوسط ​​تا سنگین
کلاس 5
ترافیک سنگین/فوق العاده سنگین
همچنین ممکن است امتیازی برای مقاومت در برابر لغزش مشاهده کنید که با ضریب اصطکاک آن (COF) اندازه گیری می شود. هر چه COF بالاتر باشد کاشی در برابر لغزش مقاومت بیشتری دارد. این هنگام انتخاب کاشی کف برای مناطقی که خیس می شوند، مانند کف دوش یا حمام، مهم است. سایر رتبه های ذکر شده توسط سازنده ممکن است شامل موارد زیر باشد: مقاومت در برابر خراش، جذب رطوبت، مقاومت شیمیایی و مقاومت در برابر شکست. این بخش ما را در مورد نحوه ساخت سرامیک – انواع مختلف ساخت، فرآیند تولید و نحوه رتبه بندی کاشی از نظر فعالیت، به پایان می رساند. ما امیدواریم که دانستن نحوه ساخت کاشی و سرامیک به شما در تصمیم گیری در مورد اینکه آیا برای خانه شما و برای سبک زندگی شما ساخته شده است کمک کند.

بهترین برند تولیدکننده کاشی و سرامیک در ایران - آراد برندینگ

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.