سرامیک کف درجه یک

سرامیک کف درجه یک در کارخانجات کاشی و سرامیک توسط واحد کنترل از لحاظ ظاهری و استحکام مورد برسی قرار گرفته و در صورتی که کمیت و کیفیت ان در چهار چوب استاندارد باشد، به عنوان کاشی و سرامیک یزد درجه یک بسته بندی و به بازار عرضه میگردد.

بیشتر کارخانجات کاشی و سرامیک برای عرضه محصولات خود به صورت بسته بندی و کارتن شده به دو صورت زیر عمل میکنند.

  1. به صورت درجه 1،2،3،4و….
  2. به صورت گرید A,B,C,Dو…

در بسته بندی به روش درجه ای تنها سرامیک هایی که شامل همان درجه میشوند داخل کارتن شده وبسته بندی میشوند، که تشخیص دادن درجه طبق چارت تعریف شده برای واحد کنترل و زیر نظر ان واحد میباشد. ولی قابل ذکر هست که کاشی و سرامیک درجه 1 و 2 و 3 و… از لحاظ کیفیت بدنه باهم برابر هستند و تنها تفاوت انها در سطح ظاهری آنها میباشد، بدین صورت که اگر سطح و لبه های کاشی هیچ گونه زائده و گوشه پریدگی نداشته باشد و از لحاظ چاپی هم مشکلی نداشته باشد درجه ان یک میباشد. در غیر اینصورت طبق چارت واحد کنترل به یکی از درجه های پایینتر بسته بندی می شود.

ولی در روش گریدی بعضی از شرکتها برای اینکه توجیه خاصی برای پایین آوردن قیمت کالای خود داشته باشند، محصولات خود را به صورت گریدی روانه بازار میکنند. که در روش گریدی عمدتا درجه های 1و2و3 را باهم دیگر داخل کارتن به فرض گرید A میکنند.
گذاشتن گرید های مختلف بستگی به شرکت تولیدی آن دارد، و هر شرکت طبق نظر خود عمل میکند. مثلا یک شرکت درجه های 1و2و3 را باهم بسته بندی کرده و ان را گرید C میگذارد و دیگری A یا B.

بهترین مارک کاشی و سرامیک

بهترین مارک کاشی و سرامیک جدید مربوط میشود به کارخانجاتی که کیفیت را در راس کار و تولید خود قرار میدهند و نه کمیت را.
لذا قابل ذکر هستش که ما برای اینکه به تمامی نیاز های مشتریان خود پاسخگو باشیم نیاز به هر دو دسته کارخانجات داریم، تا بتوانیم هر دو دسته اقشار جامعه، چه ثروتمند و چه متوسط  را مورد پوشش خود قرار دهیم.


در اینجا یکی از بهترین مارک های کاشی و سرامیک که میتوانم نام  ببرم کارخانجات کاشی و سرامیک ارگ میبد میباشد. که این شرکت برای تولید سرامیک های خود از تکنولوژی پرسلان استفاده میکند، سرامیک های پرسلان از خاک سفید بوده و همچنین برای تولید انها به فشار پرس بیشتر و دمای پخت بیشتری لازم هستش، و درنهایت یک محصول بهتری نسبت به سرامیک های معمولی به ما عرضه میکند. در سرامیک پرسلان تراکم خاک بیشتر هستش و باعث میشود تا جذب اب کاشی بسیار کمتر از سرامیک های معمولی شده و و این عمل یک حسن بسیار زیادی دارد و ان هم این است که برای مناطق سرد سیر و یخبندان نیز میتوان از این سرامیک ها در بیرون از ساختمان استفاده کرد، همچنین باعث محکمتر شدن سرامیک و ضد سایش شدن انها میشود.

قیمت سرامیک کف پرسلان

قیمت سرامیک کف پرسلان دارای تفاوتهای زیادی هستند که چند مورد انها را به صورت خلاصه بیان میکنم.

  1. کارخانه تولیدی ان
  2. پرسلان بودن ان یا شبه پرسلان بودن (منظور سرامیک بدنه سفید هست)
  3. کالیبره بودن انها (که به چمفر وبدون درز و همچنین لیزری نیز معروفند)
  4. نانو پولیش شده باشند یا نشده باشند.
  5. بالا بودن متراژ خرید
  6. و همچنین به طرح و ابعاد و ضخامت ان

خرید سرامیک قیمت مناسب

برای اینکه ما بتوانیم کاشی و سرامیک را به قیمت مناسب خریداری کنیم باید به چند مورد توجه خاصی داشته باشیم.

  1. خرید نقدی
  2. خرید به صورت پالتی
  3. استفاده از تمام ظرفیت یک ماشین برای جابجایی ان
  4. خرید کردن در زمانهای خاص که شرکت فروش ویژه میگذارد