سرامیک در مقابل چینی – تفاوت چیست؟

تفاوت عمده کاشی چینی و کاشی سرامیک در نحوه ساخت آن است. هر دو کاشی از مخلوط خاک رس که در کوره پخته می شود ساخته می شوند، اما کاشی چینی از خاک رس تصفیه شده تر ساخته می شود و در دماهای بالاتر پخته می شود. این باعث می شود که آن را متراکم تر و بادوام تر از کاشی و سرامیک کند.

کاشی.سرامیک وتعمیرات | مهندس جوان

کاشی و سرامیک چیست؟
کاشی و سرامیک دیوار سرام معمولاً از مخلوط کردن پایه خاک رس با انواع مختلف مواد معدنی و آب ایجاد می شود. بدنه سفالی سنگی در حدود 1800 تا 2000 درجه فارنهایت پخته می شود و جذب آب بین 0.5 تا 3.0 درصد می شود و برخی حتی تا 20 درصد نیز جذب آب می شوند.

کاشی چینی چیست؟
از طرف دیگر کاشی چینی از مخلوطی از خاک رس، ماسه و فلدسپات ساخته شده است. فلدسپات یک ماده معدنی طبیعی در گرانیت است. شن و ماسه مخلوط را تقویت می کند، در حالی که فلدسپات ذوب می شود و تمام مواد را با هم ترکیب می کند و کاشی را از یک کاشی سرامیک اصفهان و شیراز استاندارد چگال تر می کند، بنابراین قوی تر (30٪ قوی تر از گرانیت!) و مقاوم تر در برابر لکه می شود. کاشی چینی در دمای حداکثر 2300 درجه فارنهایت پخته می شود. دمای پخت بالاتر، آب بیشتری را خارج می کند و با ذوب شدن فلدسپات برای تشکیل یک شیشه درجه پایین، کاشی به مراتب نفوذناپذیرتر خواهد بود. استانداردهای آمریکایی که توسط TCNA (شورای کاشی آمریکای شمالی) برای یک محصول چینی تعیین شده است این است که باید کمتر یا برابر با 0.5 درصد آب جذب کند.

تفاوت در بدن است.
هر دو می توانند لعاب سرامیکی داشته باشند، تفاوت در بدنه است. چینی های بدون لعاب و لعاب دار وجود دارد.
درجه بندی PEI برای سختی لعاب یا سطح کاشی است نه چینی یا سرامیکی.
صنعت کاشی به طور سنتی کاشی چینی را به عنوان شکل عملاً غیرقابل نفوذ کاشی سرامیک توصیف می کند، به این معنی که کاشی معادل یا کمتر از 0.5٪ آب را جذب می کند.
مزایای کاشی بدنه چینی چیست؟
استحکام بدنه کاشی بیشتر و احتمال ترک خوردن کمتر.
مقاومت در برابر یخ / ذوب – چینی را به انتخابی عالی برای استفاده در فضای باز تبدیل می کند.
با کاشی بدنه چینی انبساط و انقباض کمتری در کف ایجاد می شود.
می خواهید درباره کاشی و سرامیک دیوار یا کاشی چینی یا  کاشی حمام خانه یا پروژه خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما تماس بگیرید یا امروز از یکی از مکان های شگفت انگیز دیدن کنید!

راهنمای خرید کاشی و سرامیک