رابطه رشد صنعت ساختمان و مصرف بیشتر منابع طبیعی

رشد صنعت ساختمان منجر به مصرف بیشتر منابع طبیعی شده است که تأثیر منفی مستقیم یا غیرمستقیم بر محیط زیست دارد.

برای کاهش این امر، وزن بلوک سقفی مواد بازیافتی یا ضایعاتی به عنوان جایگزینی جزئی در ساخت بتن استفاده می شود.

از جمله این مواد زائد گرد و غبار کوره سیمان (CKD) است که در طی تولید سیمان تولید می شود.

این مطالعه مزایای بالقوه جایگزینی بخشی از سیمان با CKD را در دو کاربرد ساختمانی، یعنی بلوک‌های بتنی ساده و سیمانی بررسی کرد.

این به طور مثبت لباس بلوچی زاهدانی بر هزینه، انرژی و محیط زیست منعکس می شود، زیرا قرار دادن CKD در محل دفن زباله به خاک کشاورزی و تنفس گیاه آسیب می زند.

در این مطالعه، یک برنامه تجربی برای بررسی چگونگی تأثیر جایگزینی درصدهای مختلف سیمان پرتلند معمولی (OPC) با CKD بر مقاومت فشاری، مقاومت کششی و محتوای هوای بلوک‌های سیمانی و بتنی انجام شد.

اگرچه نتایج نشان داد که مقاومت فشاری و کششی با افزایش مقدار CKD کاهش می‌یابد، محتوای هوای بتن افزایش می‌یابد که نشان می‌دهد CKD 5 درصد برای چنین کاربردهایی مناسب است.

از نتایج برای پیشنهاد ظرف ژله تک نفره دو معادله استفاده شد که مقاومت فشاری بتن و بلوک سیمانی را با توجه به درصد جایگزینی CKD تقریبی می‌کند.

در چند دهه گذشته به دلیل رشد جهانی پروژه های ساختمانی، تقاضا برای مصالح ساختمانی افزایش یافته است.

متأسفانه مدل لباس مجلسی ساده و شیک زنانه این تقاضا با مصرف بی رویه منابع طبیعی که محیط زیست را به خطر می اندازد برآورده می شود.

بر این اساس، پژوهشگران انگیزه ای برای کاهش تاثیر مصالح ساختمانی بر محیط زیست و افزایش خواص مکانیکی مصالح ساختمانی دارند.

این امر منجر به استفاده از مواد زائد دانه های بازیافتی و لاستیک و گرد و غبار کوره سیمان در ساخت بتن و مطالعاتی در مورد چگونگی تأثیر این مواد بر رفتار آن شده است.

  • منابع:
    1. Performance of Plain Concrete and Cement Blocks
  • تبلیغات: 
    1. نحوه لباس پوشیدن متخصصان پزشکی در بیمارستان
    2. عصبانیت بایدن از اغتشاشات در ایران
    3. پولهایی که در انتشار ویروس کرونا معروف شدند
    4. روش هایی که با آن می توانید ورشکستگی را دور بزنید