تفاوت بین کاشی چینی و سرامیک فضای باز چیست؟

در نگاه اول، کاشی های سرامیکی و چینی شبیه به هم هستند. به راحتی می توان نمونه های زیادی از هر کدام را در مراکز خانگی و فروشگاه های کاشی پیدا کرد. اما تاریخ یکی از آنها حداقل به 5500 سال زودتر از دیگری برمی گردد.

لیست قیمت کاشی الوند منتشر شده خرداد 98 - فروشگاه پخش کاشی الوند کف و دیوار ( زنگنه )

اولین نسخه کاشی های سرامیک دیوار با طرح های متنوع از جمله طرح چوب که می شناسیم مربوط به مصر باستان است، جایی که از آجرهای لعابدار ساده و آبی برای تزئین خانه ها استفاده می شد. کاشی‌های چینی خیلی دیرتر به صحنه آمدند، در برج‌های چینی در حدود قرن پانزدهم پس از میلاد، امروزه کاشی های چینی و سرامیکی رایج هستند و اغلب بر روی سطوح بیرونی مانند عرشه‌ها و پاسیوها نصب می‌شوند. با این دو نوع کاشی و نحوه عملکرد آنها در فضای باز آشنا شوید.

کاشی‌های چینی و سرامیکی را می‌توان برای سطوح بیرونی مانند عرشه‌ها و پاسیوها استفاده کرد. آنها هر دو مواد کفپوش سخت و نسبتاً بادوام هستند که از خاک رس به شکل ورقه های نازک ساخته شده و سپس در کوره خشک می شوند.

قیمت کاشی سرامیک در یزد - بهین تجارت

تفاوت ها به ترکیب و ساخت برمی گردد. کاشی های چینی و سنگ مرمیت مشکی از خاک رس ریزتر و تصفیه شده تر ساخته شده اند. با تشکیل آنها، خاک رس کاشی چینی با فشار بیشتری به شکل دلخواه خود فشرده می شود و به کاشی های متراکم تر و سنگین تر از انواع سرامیکی منجر می شود. کاشی‌های چینی نیز در دمای بالاتر کوره پخته می‌شوند که منجر به کاشی‌های سخت‌تر، محکم‌تر و مقاوم‌تر در برابر خراش می‌شود.

کاشی های سرامیکی چگالی کمتر و متخلخل بیشتری دارند. آنها را می توان برای افزایش درخشندگی و محافظت لعاب کرد، یا بدون لعاب برای احساس خشن تر و طبیعی تر باقی ماند. چگالی آنها، در مقایسه با کاشی های چینی، باعث می شود که مقاومت کمتری در برابر آب و لکه داشته باشند، به خصوص اگر بدون لعاب باشند.

مزایا و معایب کاشی چینی در فضای باز
طرفداران:

بادوام تر از کاشی های سرامیکی به دلیل افزایش تراکم آنها.
سخت تر و مقاوم تر از کاشی های سرامیکی.
کمتر در برابر آب و سایر مایعات آسیب پذیر است.
تمیز کردن راحت تر از سرامیک
معایب:

برش و کار با آن سنگین‌تر و سخت‌تر از سرامیک دیوار ایفا سرام است که نصب را سخت‌تر می‌کند. برش کاشی های چینی به ابزار خاصی نیاز دارد که این فرآیند را برای افرادی که انجام می دهند سخت تر می کند.
مزایا و معایب کاشی و سرامیک در فضای باز

طرفداران:

سبک تر و آسان تر برش و نصب نسبت به کاشی های چینی.
طیف وسیع تری از رنگ ها و سبک ها در دسترس است.

معایب:

نسبت به کاشی های چینی مستعد ترک است.
مقاومت کمتری نسبت به پرسلان در برابر سایش، آن‌ها را در برابر ترافیک سنگین در فضای باز که در آن شن، شن و خاک زیر پا قرار می‌گیرد آسیب‌پذیر می‌کند.
متخلخل تر، آنها را در برابر نفوذ آب و لکه شدن خاک آسیب پذیرتر می کند.
چگونه بهترین انتخاب را برای عرشه یا پاسیو خود داشته باشیم
اگر عرشه یا پاسیو شما ترافیک سنگین زیادی دارد و می‌خواهید تا حد ممکن دوام داشته باشد، کاشی‌های چینی را انتخاب کنید. اگر به یک حس کمتر تصفیه شده و طبیعی تر علاقه دارید و ترجیح می دهید هزینه ها را به حداقل برسانید، از کاشی های سرامیکی بدون لعاب برای پاسیو خود استفاده کنید. سرامیک های لعابدار و سنگ مرمریت سفید می توانند گزینه های رنگ و طرح بیشتری را در اختیار شما قرار دهند، بنابراین اگر به دنبال یک عرشه یا پاسیو روشن و چشم نواز هستید، اینها را انتخاب کنید.

ملاحظات نصب
چه کاشی های چینی یا سرامیکی را انتخاب کنید، به یکپارچگی سطحی که می خواهید کاشی سرامیک کنید توجه داشته باشید. مگر اینکه قبل از چیدن ملات و کاشی های نازک خود از غشای جداکننده کاشی استفاده کنید، کف زیرین شما باید محکم و محکم باشد تا وقتی افراد روی آن راه می روند خم نشود.

سطح زیر کاشی نیز باید نسبتاً عاری از انبساط و انقباض باشد. حتی با غشای جداکننده، تحمل حرکت یک سطح کاشی کاری شده کم است. خم شدن زیر کف یا انبساط و انقباض سالانه می تواند باعث شود عرشه کاشی یا پاسیو شما در امتداد خطوط دوغاب ترک بخورد. به همین دلیل است که اگر عرشه را کاشی کاری می‌کنید، تیرچه‌های شما باید بسیار عریض و صاف و دارای حداقل یک لایه 3/4 اینچی باشند. تخته سه لا تحت فشار در بالا. دو لایه بهتر است.

اگر در حال کاشی کاری یک پاسیو هستید، پد بتنی خود را به اندازه کافی ضخیم و محکم بریزید تا با جابجایی زمین در زیر آن، ترک نخورد. حداقل ضخامت آن را پنج اینچ کنید و با میلگرد تقویت کنید.