تردیدی وجود ندارد که انتقال از رادیو به رسانه های تلویزیونی بر سواد و آموزش تأثیر گذاشته است.
به عنوان مربیان، تلویزیون قدیمی تلویزیون یک فناوری جدید قدرتمند برای رقابت بود.
اگرچه در تئوری این تکامل ممکن است آموزش را آسانتر کرده باشد، اما باعث ایجاد موجی در تأثیر مربیان شد.
این جنگ قدرت بین آموزش و فناوری چیز جدیدی نیست و تا به امروز ادامه دارد.
برنامه های موجود در تلویزیون و رادیو بازتابی از زمان بود.
تغییر از یک مدل پالتو چرم رسانه مبتنی بر شنیداری به رسانه مبتنی بر دیداری چگونه بر آموزش، سواد و تغییرات اجتماعی تأثیر گذاشت.
تخیل دیگر نیروی محرکه در رسانه های تولیدی نبود و این امر فرهنگی را ایجاد کرد که در آن لذت فوری و تحریک بصری به یک امر عادی تبدیل شد.
در این مقاله، تفاوتهای فرهنگی و اجتماعی بین تلویزیون و رادیو، جنگ قدرت در حال توسعه بین معلمان و فناوری تلویزیون و تأثیر روزافزون تلویزیون در مقایسه با رادیو بر دانشآموزان جوان را بررسی خواهم کرد.
عصر تلویزیون عروسک روسی منجر به کاهش زمان و تلاشی شده است که دانشآموزان جوان به خواندن و فعالیتهای مبتنی بر سواد اختصاص میدهند.
معمولاً، تلویزیون تمایل داشت که دیگر فعالیتهای سرگرمی، از جمله رادیو، فیلمها، و کتابهای کمیک را برای کودکان مدرسهخوان جایگزین کند.
مشخص نیست که به دلیل چند عامل همبستگی قوی بین میزان سواد و تلویزیون وجود دارد.
در طول سالها برنامههای تلویزیونی افزایش یافته است که سوادآموزی را ترویج میکنند، مانند خیابان کنجد.
برخی از برنامه های رفع فیلتر اینستاگرام تلویزیونی کودکان دارای استانداردهای آموزشی بالایی هستند.
همچنین با توجه به شهرنشینی، درصد بیشتری از دانشآموزان نیز وجود دارند که میتوانند در عصر حاضر به مدارس بروند و از آموزش مناسب برخوردار شوند.
درصد کودکان در مدارس ابتدایی در سال قبل از میلاد از 87 درصد در سال 1930 به 92.5 درصد در سال 1962 افزایش یافت.
- منابع:
- تبلیغات: