با مصرف خرما کبکاب می توانید از ریزش مو جلوگیری کنید

به دلیل محتوای بالای فوروکتوزخرما، مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به مشکلات قند شود، مصرف آن در حوالی زایمان مفید است اما با توجه به اثراتی که از خود نشان می دهد، مصرف آن در ابتدا و اواسط بارداری ممکن است باعث سقط جنین و زایمان زودرس شود.

خرما کبکاب مزایای زیادی دارد ولی باید در مصرف آن دقت داشت.

همانطور که مشاهده می شود مضرات خرما از مصرف ناخودآگاه و زیاده روی می کند، عوارض ذکر شده در بالا می تواند هم ضرر و هم فایده خرما باشد.

برای تبدیل این اثرات به فواید، استفاده از آنها در زمان مناسب، در مکان مناسب و به مقدار بسیار مهم است.

پالپ خرما عبارت است از خمیر شدن میوه خرما با برداشتن دانه های آن و تبدیل آن به خمیر یا ملاس، خرمای غلیظ در عصاره خرما باید با احتیاط مصرف شود، چون وقتی به ذات تبدیل شود، محتوای شدیدتری دارد.

به عنوان مثال، یک قاشق غذاخوری عصاره خرما می تواند تأثیری مشابه 8 10 خرما داشته باشد، استفاده از عصاره خرما با مصرف معمولی خرما تفاوتی ندارد.

برای بهره مندی از خرما، مصرف خرمای معمولی کافی است، هیچ تفاوتی بین فواید عصاره خرما و فواید خرما وجود ندارد.

دانه خرما و همچنین خود خرما فوایدی دارد، دانه‌های خرما در بسیاری از بیماری‌ها از کبد گرفته تا دیابت، از سرطان گرفته تا عفونت‌ها اثر تقویتی دارند.

فواید هسته خرما به شرح زیر است:

از تشکیل آسیب DNA جلوگیری می کند که خطر ابتلا به سرطان احتمالی را کاهش می دهد.

در کاهش دیابت موثر است و در برابر عفونت و التهاب محافظت می کند.

به اصلاح مشکلات کلیوی و کبدی کمک می کند و حاوی آنتی اکسیدان است و در برابر بیماری ها محافظت می کند.

به این ترتیب هسته خرما مفید است، بنابراین هرگز دانه های خرما را دور نریزید، دانه های خرما را به صورت کامل مصرف نکنید، در صورت امکان آنها را بردارید یا آسیاب کنید.