انواع مختلف کاشی

کاشی ها اغلب در دکوراسیون کف خانه استفاده می شوند، اما انواع مختلفی از کاشی ها وجود دارد و برخی از کاربران اینترنت ممکن است ندانند که چگونه از بین آنها انتخاب کنند. برای خرید کاشی و سرامیک، اصل این است که بدانید چه نوع کاشی و سرامیک موجود است و سپس با توجه به نیاز دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید. ویرایشگر زیر شما را با انواع کاشی ها آشنا می کند و درک جامعی از شش نوع کاشی کف به شما می دهد. شش نوع کاشی وجود دارد: کاشی های صیقلی، کاشی های شیشه ای، کاشی های عتیقه، کاشی های موزاییک سرامیکی، کاشی گرانیتی و کاشی لعابدار .

1. کاشی صیقلی

آجر صیقلی نوعی آجر درخشان است که سطح آن صیقلی/صیقل خورده است که متعلق به نوعی آجر تمام بدن است. در مقایسه با آجر کل بدنه، سطح آجر صیقلی بسیار صاف تر است. کاشی های صیقلی سخت و مقاوم در برابر سایش هستند و برای استفاده در اکثر فضاهای داخلی به جز حمام و آشپزخانه مناسب هستند. بر اساس استفاده از فناوری نفوذ، کاشی های صیقلی می توانند جلوه های تقلیدی سنگ و چوب را ایجاد کنند. کاشی های صیقلی به راحتی کثیف می شوند و خاصیت ضد لغزندگی خوبی دارند.

2. کاشی شیشه ای

این یک کاشی چینی با حرارت بالا است که از همه کاشی‌ها سخت‌تر است. نیازهای فرآیند کاشی های شیشه ای بیشتر از کاشی های صیقلی است. پرس باید بهتر باشد، بتواند چگالی بالاتر، دمای پخت بالاتر را فشار دهد و بتواند به سرامیک طرح سنگ تراورتن سفید کامل برسد. کاشی های شیشه ای، کاشی های صیقلی تقویت شده هستند. سطح برای روشن شدن زیاد نیازی به پرداخت پولیش ندارد. می تواند در برابر کثیفی مقاومت بیشتری داشته باشد. کاشی های صیقلی و شیشه ای زیبا هستند و مقاومت در برابر سایش بالایی دارند و عموماً در اتاق های نشیمن مورد استفاده قرار می گیرند.

3. کاشی لعابدار

با افزودن لعاب به سطح بدن جنین شلیک می شود. بدنه اصلی به دو نوع بدنه سرامیکی و بدنه چینی تقسیم می شود. پشتی که از خاک رس پخته شده قرمز است و پشتی که از خاک رس چینی ساخته شده است سفید مایل به قرمز است. روی سطح کاشی لعابدار می توان نقش ها و نقش های مختلفی را ساخت. از نظر رنگ و طرح غنی تر از کاشی های صیقلی.

از آنجا که سطح لعاب است، مقاومت در برابر سایش به خوبی کاشی های صیقلی و کاشی های شیشه ای نیست. شناسایی کاشی های لعابدار علاوه بر اندازه به میزان جذب آب نیز بستگی دارد. به طور کلی، یک پرس آجر خوب خوب است، با چگالی بالا، دمای پخت بالا و جذب آب کم.

کاشی های لعاب دار معمولا در آشپزخانه و حمام استفاده می شوند. الگوهای رنگی غنی، عملکرد ضد لغزش خوب. کاشی های لعاب دار معمولاً خیلی بزرگ نیستند، اما می توانند بسیار کوچک باشند، مانند موزاییک. حدود 80 درصد از خریداران دکوراسیون فعلی خانه این آجر را به عنوان متریال دکوراسیون کف انتخاب می کنند.

3. کاشی لعابدار

4. کاشی عتیقه

محصول صنعت سرامیک ساختمانی کشور من نیست بلکه از خارج وارد می شود. کاشی‌ های عتیقه از کاشی‌های لعاب‌دار رنگی، که در اصل کاشی‌های چینی لعاب‌دار هستند، به وجود آمده‌اند. در مقایسه با کاشی های لعابدار معمولی، تفاوت عمدتاً در رنگ لعاب منعکس می شود.کاشی های آنتیک متعلق به کاشی طرح مراکشی و طرح سنگ یزد معمولی هستند که در اصل همان کاشی های مغناطیسی هستند.

تنها تفاوت این است که در فرآیند پخت، محتوای فنی کاشی های عتیقه نسبتاً زیاد است، پس از پرس شدن هزاران تن پرس هیدرولیک، آنها را در دمای بالای 1000 درجه پخت می کنند تا از استحکام بالا و مقاومت در برابر سایش قوی برخوردار شوند. کاشی آنتیک دارای ویژگی های ضد آب، ضد لغزش و مقاومت در برابر خوردگی است.

کاشی های عتیقه با تقلید از سبک های قدیمی و قدیمی آن ها را به خود جلب می کند و با جذابیت کلاسیک منحصر به فرد خود توجه مردم را به خود جلب می کند. کاشی آجری سفید عتیقه برای انعکاس فراز و نشیب سال ها و تاریخ سنگین، با سبک ها، رنگ ها و نقش ها فضایی نوستالژیک ایجاد می کنند.

5. کاشی موزاییک سرامیکی

این کاشی که به عنوان کاشی موزاییکی نیز شناخته می شود، دارای مشخصات فراوان، نازک و کوچک، بافت سخت، مقاومت در برابر اسید، مقاومت قلیایی، مقاومت در برابر سایش، نفوذ ناپذیری، مقاومت در برابر فشار قوی، شکسته نشدن آسان، رنگ های متنوع و طیف وسیعی از کاربردها است.

5. کاشی موزاییک سرامیکی

6. کاشی تمام بدنه

این یک کاشی چینی بدون لعاب با مقاومت در برابر لغزش و مقاومت در برابر سایش است. اکثر کاشی‌هایی که به اصطلاح «کاشی‌های کف مقاوم در برابر لغزش» نامیده می‌شوند، کاشی‌های تمام‌بدنه هستند. کاشی سرامیک  سمنان به دلیل قیمت متوسط ​​این آجر، از محبوبیت بالایی در بین مصرف کنندگان برخوردار است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.